Ogłoszono konkurs na sponsora Stadionu Miejskiego w Krakowie
Organizatorem konkursu jest Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie, który zarządza obiektem, oraz Wisła Kraków SA, główny dzierżawca obiektu. Zgodnie z wymogami konkursu umowa sponsorska ma być zawarta na trzy lata.
Sponsor tytularny ma uzyskać szeroki zakres świadczeń marketingowych, m.in. prawo do użycia własnego znaku towarowego w nazwie stadionu, ekspozycję logotypu na elewacji i wewnątrz budynku, promocję podczas meczów czy zaproszenia VIP.
"Ogłoszenie konkursu jest jasnym sygnałem, że Kraków jest otwarty na łączenie interesów miasta z biznesem i te dwa światy mogą ze sobą efektywnie współpracować. W porównaniu z wcześniejszymi konkursami, po raz pierwszy miasto kooperuje w tym zakresie z klubem. Dzięki temu stworzyliśmy atrakcyjniejszą ofertę dla potencjalnego sponsora, ponieważ pojawiło się więcej świadczeń, a wśród nich również te powiązane z meczami Wisły" – powiedział Łukasz Sęk, wiceprezydent Krakowa, któremu podlega sport.
Sęk wszedł w skład komisji konkursowej, którą tworzą także przedstawiciele ZIS i Wisły SA.
Dyrektor ZIS Tomasz Marzec przyznał, że pozyskanie sponsora tytularnego ma na celu zmniejszenie kosztów utrzymania obiketu.
"Od kilku miesięcy analizujemy m.in. możliwości zminimalizowania kosztów zużycia energii elektrycznej, ale także rozszerzenia oferty usług o wynajem przestrzeni na różnego rodzaju wydarzenia, organizację wycieczek po stadionie czy komercjalizację parkingów obok stadionu" - powiedział.
W 2024 roku do utrzymania stadionu trzeba było dopłacić 2,34 mln zł. Wisła korzysta ze stadionu nie tylko podczas meczów, ale także wynajmuje sporą powierzchnię na biura i sklep, w zeszłym roku zapłaciła 4,25 mln zł czynszu.
Mecze "Białej Gwiazdy" w tym sezonie przyciągały na trybuny średnio 18 tysięcy kibiców. To najlepszy wynik, od chwili oddania stadionu od użytku w 2011 roku.
"Marka Wisły Kraków sprawia, że w Małopolsce nie ma lepszego miejsca do reklamowania się. Nadszedł czas, by ten proces sprofesjonalizować. Mam nadzieję, że uda się do końca roku" - powiedział Jarosław Królewski, prezes krakowskiego klubu.
To już drugi konkurs, którego celem jest znalezienie sponsora tytularnego. Na poprzedni, ogłoszony tylko przez ZIS, nie wypłynęła żadna oferta.
Stadion Miejski im. Henryka Reymana, po gruntownej przebudowie, został oddany do użytku w październiku 2011 roku. Powstawał jako obiekt rezerwowy na mistrzostwa Europy 2012. Dwa lata temu został wyremontowany i zmodernizowany na Igrzyska Europejskie. Odbyła się na nim uroczystość otwarcia i zamknięcia imprezy. Może pomieścić 33 326 widzów. Jest szóstym pod względem wielkości stadionem w Polsce. (PAP)
gw/ bia/
