Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet rozpoczął pilotaż połączenia Kraków - Warszawa
Jak poinformował przewoźnik w komunikacie, pilotażowy pociąg wyjechał w czwartek rano na trasę Kraków Główny - Warszawa Wschodnia. Jest on uruchamiany w trybie otwartego dostępu.
„Pilotażowy pociąg RegioJet jeździć będzie w trybie indywidualnego rozkładu jazdy, co przekłada się na konieczność jazdy okrężnej z wydłużonym czasem przejazdu o około 30 minut, co znowu wynika z ograniczeń przepustowości na najszybszej trasie z Krakowa do Warszawy” - przekazano w komunikacie.
Celami pilotażu – wskazano – są: przedstawienie marki pasażerom, przeszkolenie załóg, osiągnięcie planowanego poziomu obsługi pasażerów i wsparcie procesu rekrutacyjnego przed kolejnym krokiem milowym rozwoju RegioJet przypadającym na grudzień tego roku.
Rozpoczęcie regularnych kursów zapowiedziano na 14 grudnia br. Przewoźnik zaznaczył, że po zakończeniu etapu pilotażowego pociągi RegioJet pojadą najkrótszymi i najszybszymi trasami osiągając czasy przejazdu równe pociągom Pendolino.
W rozkładzie jazdy na rok 2025/2026 przewidziano uruchomienie sześciu par pociągów łączących Poznań z Warszawą, trzech par pociągów pomiędzy Gdynią a Krakowem przez Warszawę oraz dodatkowo sześciu par pociągów pomiędzy Warszawą a Krakowem. Uzupełnieniem sieci ma być pociąg z Warszawy do Pragi.
RegioJet zakłada, iż okres przejściowy, w którym osiągnie planowaną jakość usług i pełną gotowość operacyjną, zostanie ukończony z końcem marca przyszłego roku – do tego czasu pociągi RegioJet będą zestawiane z mniejszej liczby wagonów niż standardowych ośmiu i będą wydłużane stopniowo.
RegioJet oferuje pasażerom cztery klasy do wyboru – business, relax, standard oraz low cost. W trzech z nich zapewnia bezpłatnie napoje gorące, a we wszystkich wodę, dostęp do internetu, systemu rozrywki pokładowej oraz płatny catering.
Bilety na przejazdy pociągami RegioJet w czasie pilotażu będą dostępne online na stronie www.regiojet.pl. W grudniu 2026 r. zakładane jest uruchomienie biletomatów oraz kas biletowych na dworcach. W pociągach krajowych będą obowiązywać polskie ulgi ustawowe oraz oferty promocyjne.
Zgodnie z zapowiedziami do końca marca 2026 roku czeski przewoźnik planuje zatrudnić 300 polskich pracowników do obsługi swoich pociągów.
RegioJet to kolejny czeski przewoźnik kolejowy, który ogłosił wejście na rynek krajowych połączeń kolejowych. Pod koniec sierpnia firma Leo Express, która od 2018 roku wykonuje kursy na trasie Praga – Kraków zapowiedziała, że od 1 marca przyszłego roku przedłuży ją do Warszawy. Pociągi pomiędzy stolicami Czech i Polski, z przystankiem w Krakowie będą jeździć dwa razy dziennie. (PAP)
rgr/ mmu/
